Akadálymentesítési beállítások

  8638 Balatonlelle, Petőfi u. 2
+36 (85) 554 - 930 | polghiv@balatonlelle.hu

Balatonlelle Város Önkormányzati Adóhatósága előtt indult adóügyek elektronikus ügyintézésének általános szabályairól

Balatonlelle Város Önkormányzati Adóhatósága (a továbbiakban: adóhatóság) előtt intézhető adóügyek (ideértve egyaránt a helyi adóval /építményadóval, idegenforgalmi adóval és iparűzési adóval/, gépjárműadóval, talajterhelési díjjal, eljárási illetékkel, adóigazolásokkal kapcsolatos ügyeket is) valamennyi adózó számára teljes egészében, a teljes eljárási folyamatban elektronikus úton intézhetővé válnak.

Balatonlelle Város Önkormányzata ügyfeleinek várhatóan 2019.03.31-től az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap Továbbiakban: Hivatali Portál) lehetőséget biztosít az adószakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére: ügyindítás, adóegyenleg lekérdezés és ügykövetés. (A Hivatali Portál szolgáltatásaival kapcsolatos tájékoztató az alábbi weboldalon érhető el: https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato)

A kapcsolattartás formáját és módját az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (Továbbiakban: Air.), az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Továbbiakban: Art.), valamint az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Továbbiakban: Eüsztv.) szabályozza.

Az Eüsztv. 1. § 23. pontjában nevesített gazdálkodó szervezetek kötelesek adóügyeiket elektronikusan intézni. Ide tartoznak többek között például a gazdasági társaságok, a szövetkezetek, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepei, az állami vállalatok, az egyéb állami gazdálkodó szervek, a végrehajtói irodák, a közjegyzői irodák, az ügyvédi irodák, az egyéni cégek, továbbá az egyéni vállalkozók, az egyesületek, a köztestületek, valamint az alapítványok.

Természetes személyek (magánszemélyek) részére (ha ők vállalkozási tevékenységet nem folytatnak) az Ügyfélkapuhoz és az e-személyi igazolványhoz ingyenesen jár biztonságos kézbesítési szolgáltatásként elektronikus tárhely, melyet az ügyfelek az adóhatósággal való elektronikus kapcsolattartáshoz, dokumentum (pl.: építményadó, telekadó és gépjárműadó adatbejelentés, bármilyen jellegű kérelem) beküldéshez és részükre szóló hivatalos dokumentum letöltéséhez használhatnak.

A tárhelyen keresztül megvalósított kommunikáció minden tekintetben megfelel a hitelességi feltételeknek, így az maradéktalanul kiváltja a papír alapú levelezést. A természetes személy ügyfelek a Kormány által biztosított elektronikus azonosítási módok segítségével vehetik igénybe az ún. ePapír szolgáltatást, melyen keresztül írhatnak beadványt, illetve ahhoz csatolt dokumentum terjeszthető elő (adóbevallást, bejelentést, kérelmet) az önkormányzati adóhatóságunk felé.

Beküldés során a témacsoportnál (önkormányzati igazgatás), az ügytípusnál (adóügyek) a címzettnél (Balatonlelle Város Önkormányzata) a megnevezéseket kell Önnek kiválasztania. Az ePapír szolgáltatás ( https://epapir.gov.hu) azon ügyekben vehető igénybe, melyekre önkormányzati adóhatóságunk nem rendszeresített a Hivatali Portálon űrlapot. Küldés előtt elektronikusan hitelesíteni kell a PDF mellékleteket. (Az ePapír szolgáltatással kapcsolatos tájékoztató az alábbi weboldalon érhető el: https://magyarország.hu/public_blob/76cda23e-5b67-4b0e-8bb3-9b0b6c7ace5e/ePap%C3%ADr%20felhaszn%C3%A1l%C3%B3i%20k%C3%A9zik%C3%B6nyv)

Az egyéni vállalkozási tevékenységet folytató természetes személyek 2018. január 1-jétől elektronikus kapcsolattartásra és elektronikus ügyintézésre kötelezettek, az önkormányzati adóhatóságunk felé, így például többek között az iparűzési adóval és idegenforgalmi adóval kapcsolatos adóbevallási, bejelentési, változás bejelentési, építményadóban, illetve gépjárműadóban az adatbejelentési kötelezettségeiket elektronikusan teljesítik.

A gazdálkodó szervezetek, valamint az adóügyekben elektronikus kapcsolattartásra kötelezett szervezetek 2018. január 1-jétől elektronikus kapcsolattartásra és elektronikus ügyintézésre kötelezettek az adóhatóság előtt. Ennek során képviselőjük (meghatalmazottjuk, megbízottjuk vagy törvényes, illetve szervezeti képviselőjük) útján valamennyi fentiekben jelzett elektronikus ügyintézési lehetőséget igénybe vehetik.

A vonatkozó jogszabályok értelmében az önkormányzati adókkal, illetékkel, kapcsolatos ügyekben a 2018. évben is kizárólag az önkormányzati adóhatóságnál lehet papír alapon bejelenteni a meghatalmazáson, megbízáson alapuló képviseleti jogosultságot.

Köszönjük, hogy elolvasta tájékoztatónkat, és adókötelezettségeinek pontos teljesítésével, valamint befizetett adójával hozzájárul Balatonlelle Város fejlődéséhez!

Balatonlelle, 2019. január 31.

Balatonlelle Város Önkormányzati Adóhatósága

Balatonlelle, Petőfi u. 2.

Honlap cím: balatonlelle.info.hu/index.php/adougy

Ügyfélfogadás: Hétfő: 8.00-12.00

                         Kedd:  13.00-16.00

                         Szerda: 8.00-12.00 és 13.00-16.00

                         Csütörtök: -------------

                         Péntek: 8.00-12.00.